På uppdrag av Trafikförvaltningen har BBH utformat SL:s nya Kundtjänst vid Sergels Torg. Arbetet innebar att utforma ett helt nytt koncept för Kundtjänstverksamheten. Som SL:s ansikte utåt ska servicepersonalen arbeta ute bland kunderna med mer självbetjäning som även innebär kontantfri hantering och digitalisering. Själva kundtjänstdelen är placerad i ”backoffice”. BBH har varit arkitekter från första skiss till byggplatsuppföljning i en tät process där alla delar från detalj till helhet har gestaltats. Ljusdesignen har utformats i samarbete med Ljusrum.
Projekt SL-KUNDTJÄNST
Läs om våra senaste uppdrag!

SL-KUNDTJÄNST
SL-KUNDTJÄNST
projektfakta

Fakta

Sergels Torg, Stockholm City
Plats

Färdigställt 2018
År

Trafikförvaltningen, SLL
Kund
Kolla in andra projekt
Vi står bakom flera av Sveriges största
fordon och underhållsanläggningar för kollektivtrafik.